~Skogshäxan~

tisdag 6 september 2011

Förkyld

Ordentligt förkyld - igen! Jäflans skit. Vad var jag frisk.. max fem veckor sedan efter-Hultan-förkylningen. :-(
Gick inte ut på hela dagen igår, utan läste ut boken "Förtrollande Jane", en samlingsvolym av Susan Krinard, Colleen Gleason, Janet Mullany och Mary Balogh. De har gjort varsin novell inspirerad av
någon av Jane Austens böcker fast med en twist.. i form av vampyrer, häxor, varulvar, tidigare liv..
En riktig mysbok helt enkelt!
Sedan tittade jag på mina två favoritserier, eller två av fyra favoriter som gått nu..
Senaste True Blood-avsnittet, och senaste avsnittet av Haven.
De andra två favoriterna är Warehouse 13 och Eureka. Så har darling och jag även följt Alphas, vilken
jag tycker är helt okej.
Så nördar jag även The Guild, men hur skulle man inte kunna älska den?! Skäm bort din inre nörd med den om du inte sett den serien!
Men idag.. så är boken utläst, inga nya serieavsnitt har kommit utan alla verkar ha säsongsuppehåll..
Dessutom väntar jag på ett träligt samtal från vårdcentralen.. hatar att prata med dem.
Det roligaste jag kan göra just nu, är att hålla tummarna för att Kia ska få ploppa ut sin lilla älva, som gått över tiden med tre dagar nu. Men det är väl mysigt inne i mammas mage. :-)
Jag ligger efter med att lägga in foton här på bloggen, vet.... Semesterkorten är inte ens uppe än.
Och efter det har jag gjort en liten plåtning med Greger, vill lägga upp dem med, några av dem.
Men allt i sin tid :-) Fotot är givetvis inte taget av mig, fruktansvärt vackert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar