~Skogshäxan~

söndag 17 maj 2015

Vill försöka hålla någon slags liv i den här bloggen, om inte annat så för att jag haft den så länge.

Elvira är nu ett år gammal, tiden har verkligen trillat på. Hon har en härlig och gladlynt personlighet. Har börjat gå så smått och pekar med sitt lilla finger och säger Titta! Haha.
Jag går fortfarande hemma med henne, hon börjar förskolan i augusti. Sen är tanken att hon ska gå några timmar om dagen medan jag är på Aniara och söker jobb på 25%.

Vi får väl se hur livet artar sig.
Jag är lite sådär, efter alla dödsfall i min familj, att jag tar inte livet för givet, utan är tacksam så länge mina familjemedlemmar och jag slår upp ögonen på morgonen, allt utöver det är en bonus. Även om man har en dålig dag, smärta, är fattig eller vad det nu kan vara.

Hm, vad har hänt sedan sist? Ja jul, nyår, påsk och valborg, men jag orkar inte riktigt gå tillbaka så långt och mega-uppladda foton eller så. De var alla trevliga på sitt sätt, iallafall.
Man ser dem ju i lite nytt ljus nu när man har barn och kan glädjas via sitt barn när det upptäcker saker.
Valborg/ beltane älskar jag själv, häxornas eldfest; )

Har börjat läsa böcker igen! Släppt det där med prestige ;) eller vad man ska säga, är väl lite ironisk nu. Men ja jag har valt böcker med övernaturliga inslag för unga vuxna, vilket är böcker jag har svårt att motstå, och hamnat lite i en andra bokslukarålder ;) När man nu får tid och ro att läsa för det lilla barnet..
Även börjat måla i målarbok för vuxna, alltså sådär att man fyller i fält med färg, tycker det är roligt om än kanske inte så meditativt som det utges för (viss stress i att bli klar). Barnsligt kan väl en del tycka, men vad är egentligen skillnaden mot att tex brodera korsstygn där man fyller i efter någon annans design? :)

Mjao, det är väl lite sådant jag pysslat med förutom det vanliga, eviga plockandet och städandet (och när jag plockat undan en sak har barnet dragit fram två nya).
Elvira har fått en gungställning av sin farfar och farmor och en sandlåda av sin far, så nu tillbringas en del tid i Patriks trädgård.
Orkade inte längre flacka runt mellan två hem med barnet, så tog beslutet att bo hemma hos mig med henne. Där det är lite mer lugn och ro och utrymme. (Och badrum på samma våning som vi bor på osv). Men nu blir det väl snart olidligt att bo här, min lägenhet blir som en bakugn om sommaren, och då får man flytta till stugan en sväng.

Sorry för trist "uppdateringsinlägg" , får försöka skriva oftare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar