~Skogshäxan~

onsdag 20 maj 2015

Ettårskontroll, vaccin och paket

Igår var en intensiv dag. Först hade Elvira ettårskontroll med vaccinering. Hon vägde 9560 gram, var 72 cm lång och hade ett huvudomfång på 48 cm. På läkarkontrollen såg allt bra ut. När hon fick sprutorna blev det rejält med tårar, stackars plutt.
Sen på eftermiddagen hade jag ett besök till tandhygienisten som var mindre skoj förstås, hade ju typ fem ton tandsten som sköterskan skrapade bort med någon krok vilket kändes i mitt inflammerade tandkött.
På vägen hem hämtade vi ut ett tiokilospaket Elvira fått från min underbara kusin Lis med kläder och skor som Elvira fått ärva av sina sysslingar.
Såå mycket fina och välbehövliga saker, vi är väldigt tacksamma! <3 Känns underbart att ha sådana släktingar.

Under tidig kväll fick Elvira värk och feber och fick till slut barnpanodil. Hon blev inte av med febern men verkade mycket mer tillfreds. Idag har vi fått ge henne en till dos för febern vill inte ge med sig (38,4 grader) och hon har varit tydligt påverkad av den, stackarn. :( Min lilla flicka är ju annars nästan alltid glad (förutom vid läggning) men nu har det varit en gnällig, tröstsökande liten varelse i min famn.
Nu börjar panodilen ta skruv tror jag, så snuttan får må lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar