~Skogshäxan~

måndag 3 mars 2014

Nya tag.. och orosgnäll! Hoppa över om ni vill ;-)

Jag är ledsen att jag är en oerhört sporadisk bloggare..!
Jag bloggar ju dagligen på dayviews eftersom det är så smidigt med den appen på telefonen. Och jag
ärligt talat mest tar kort med mobilen sådär i vardagen. Är rädd om min kamera och därför får den mest åka med om det är något särskilt som det ska tas kort på.
Men min dayviews är endast öppen för godkända vänner eftersom jag skriver ganska privat där. Tro mig,
ni missar inget - det är mest gnäll om min hälsa och oro för framtiden.

Har inte direkt haft den lättaste graviditeten tyvärr.
Mådde illa dygnet runt till femtonde veckan. Sedan har det varit trötthet, flåsighet, hjärtklappning megamum, foglossning så jag periodvis knappt kunnat gå, förvärkar så fort jag tar en lite längre promenad, migrän,
utdragen tand med extrem smärta i två veckor då det inte ville läka och nu influensa (eller influensaliknande förkylning) som nu verkar ha blivit en bihåleinfekton. Suck!

Då jag lider av stark oro, ångest och svår panikångest så har jag varit helt inställd på att göra ett planerat kejsarsnitt. Men nu har jag börjat omvärdera det. Även om jag kan hyperventilera av skräck inför tanken på en vaginal förlossning så vill jag nog ändå försöka.
Jag hade oturen att föda nästan sist i min vänskapskrets - något som medfört att jag har hört mina vänners alla katastrofförlossningsberättelser. Vi talar nu hjärnblödningar, proppar i benen, flera liters blodförlust ihop med akutsnitt, felsatta epiduraler osv osv... Konstigt man blir skräckslagen?!
Är mest rädd för att mitt hjärta inte ska orka hela vägen. Har lidit av hjärtklappning och dubbelslag sen tonåren, vilket bara blivit värre med tiden. Så min hjärtmuskel känns överansträngd och ganska trött.
Har även en liten förkalkning i hjärnan som kan flytta sig i värsta fall. Men jag håller tummarna!
Önskar jag hade råd med en s.k. doula, dvs en erfaren och någorlunda utbildad kvinna som kan följa med mig på förlossningen. Men de kostar runt 10 000 kr så det är ju bara att glömma, tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar