~Skogshäxan~

måndag 3 mars 2014

Foton + moster.

Min vän Liselott och jag med våra magar (vi är i samma vecka!)

Älskling och jag har börjat på gymmet :D

Magen, som har växt en hel del till.

Har ju fått upp kontakten med min moster, efter ca tio år, känns kanon faktiskt.
Hon har suttit ganska själv på sitt håll utanför Stockholm och jag ganska själv här på mitt håll.
Har ju min pojkvän och hans dotter och träffar då och då min pappa och hans särbo,
Men kan erkänna att särskilt nu under graviditetens senare del så har jag verkligen börjat sakna min mamma... Känns jobbigt att ha varken mamma eller syster som man kan finna stöd hos.
Ens pojkväns förståelse är ju ändå ganska begränsad inför allt detta med att vara med barn, tror inte han riktigt kommer förstå detta med bebisen förrän den föds och ligger i hans famn!

Men min moster vill komma hit och hjälpa mig efter att min dotter är född, känns jättebra. Hon är härifrån trakten och vill nu även flytta tillbaka hit, att åldras i en lägenhet i en stockholmsförort utan familj eller gamla vänner är väl ingen höjdare. Även om hon har vänner där så längtar hon tillbaka hitåt.

Så nu försöker min pojkvän och jag att hitta en lägenhet åt henne. Hon är 72 år och har inte internet så det är ju lite svårare för henne att leta, hur gjorde man innan internet... gick till biblioteket och lånade en telefonkatalog över det område där man sökte information... ja det är krångligare i allafall.
Så ska väl nämnas att Patriks familj bor här på orten och det känns ju också skönt, att ha dem nära, även om min kontakt med dem inte är så stor, men jag är lite rädd för att belasta dem med, de har ju sina liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar