~Skogshäxan~

lördag 26 oktober 2013

Pension

Jag fick i måndags veta att jag blivit beviljad 75% permanent sjukpension.
Det var en oerhörd lättnad för både mig och min partner, det har varit så jobbigt med ovissheten
om man har rätt till socialbidrag från månad till månad, samt att pengarna varit utbetalda från två olika ställen och olika dagar så det har varit väldigt rörigt.
Min förhoppning är ju att jag en dag ska må bättre och inte vara så sjukt stressad och trött,
och kunna sänka detta senare.
Men ska i alla fall söka jobb på 25% - inte det lättaste, jag vet. Det gäller ju att vara realistisk vad man kan få men jag tror jag skulle kunna få ett tim-jobb på något dagis t.e.x. Kan ju aldrig få fast utan universitetsutbildningen som ska till men på timmar kan man nog få, har en vän som jobbar så nu på vissdel.
Allra mest hoppas jag förstås att Aniara skall få godkänt på de pengar de sökt och att jag kanske kan få en anställning där, vilket de sagt inte alls är omöjligt.
Kommer i så fall jobba dels med ungdomar med problem och dels göra beställningsvaror.

Just nu sitter Tove och jag på hennes rum och ritar, lyssnar på musik och ja bloggar. Tove gör just nu sin fina dans :-D
Denice sover över hos henne natten till idag, de satt och pratde med mig i morse och Hedvig busade runt som vanligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar