~Skogshäxan~

söndag 20 oktober 2013

Hej på er sötkorvar!

Jag har inte sådär jättemycket att uppdatera med, det är därför det dröjer mellan inläggen...
Har visserligen saker jag skulle vilja skriva om, men vill inte vara för privat här.
Men kan säga att jag förlorat en bekant i en olycka, vi är många som sörjer denna person. Men av respekt till familjen så vill jag inte gå in på det här.

Igår åkte Patrik och jag till Motala för att hälsa på vår vän Elona, min gamla kombo från den tid jag bodde i Dalarna. Hon och hennes man bor i Sundsvall men på somrarna samt då och då i övrigt så åker E till sina föräldrar och föräldrahem i Motala, så vi passade på. :-)
Är alltid så mysigt att åka dit, få se och tala med Elona och fika med henne och hennes snälla mamma (som har så många bra tips för odling och tillvaratagandet på det man odlar) och hennes pappa om man ser till honom - han håller mest till ute i garaget med sina och andras mopeder (helst då veteranmopeder).

Idag åkte Patrik och jag till Anna och Rikard och fikade med dem och deras två små söner.
Alltid trevligt :-)

Ute föll snön idag, stora blöta flingor. Tycker det är vackert med snö. Men samtidigt kan jag tycka att det kan få vara höst oktober ut iallafall - helst ingen snö innan halloween/ samhain (som wiccan firar jag sabbaten samhain, om ni inte vet vad det är så föreslår jag att ni googlar det ;) )
Tove har varit hos sin mor denna helg och idag firar de hennes bror som fyller 16 år. Men snart är det dags att fara och hämta henne.

Annars... ja jag har fortsatt praktik på Aniara och trivs som fisken i vattnet med det. Håller på att göra en pixiekjol till mig själv nu, midjedelen är av tovad ull och så syr jag fast tyg i flikar osv, så blir den omlott och knäpps med träknappar i sidan. Blir kanske bra tillslut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar