~Skogshäxan~

fredag 7 juni 2013

Nationaldagen!

Igår var en härlig dag.
Min bonusdotter badade hela dagen och t.o.m jag var nere och fick mig ett premiärdopp.
Det var.. uppfriskande! ;-P (skitkallt alltså, men jag blev enhäldigt nedröstad i den saken.)
Patrik och jag var iväg till Tripphultssjön två gånger, alltså inte den vanliga badsjön, med vår hund
Hedvig, så att även hon skulle få doppa sig.
Då det var mycket folk där på dagen, så gick vi in i skogen och hon fick bada där, men det syntes inte alls hur djupt det var, vilken botten det var plus att det var grodyngel och andra djur överallt så jag skippade att bada där. Hedda badade dock glatt!
Vi var även uppe en sväng seent på kvällen, då badade dock ingen av oss. Det var trolskt och vackert och magiskt, men vi blev så smått uppätna av mygg så vi stannade ingen längre stund.








På kvällen grillade vi allihop. Det var mums. Jag valde quarngrillkorvar och de andra åt kött.
Mannen vid grillen...



Någon ville vara med och grilla, men fick inte...
Celebrating the Swedish National Day 6'th of June :-) We went swimming, and had som bbq later on.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar