~Skogshäxan~

lördag 15 juni 2013

Examen.

Igår besökte jag min bonusdotters examen, hon slutade fjärde klass.
Jag vaknade redan vid fyra-tiden av kraftig ryggvärk och gick upp vid halv fem eftersom jag lika gärna kunde städa och fixa som att ligga i sängen och våndas.
Städade en massa, var ute i trädgården och klippte av syrener till en väldoftande bukett, bakade en kladdkaka med jordgubbar på och fixade min lilla present till Tove (ett vidställt döskallelinne som jag tyckte var skitsnyggt. Hon blev massa glad.)
Strax efter åtta kom Patrik tillbaka efter att ha hämtat Toves mamma vid stationen och så fick hon en liten tour på huset och sedan drog vi iväg till skolan.
Det var inomhus i matsalen pga vädret och jag avskyr när det är det, det är så varmt och tjockt med folk, blä. Det tog ju nästan aldrig slut heller... Låt efter låt, fiolspel efter fiolspel, tacktal efter tacktal... Jag hade så ont i min sneda rygg tillslut att jag struntade i att jag var den enda vuxna som gjorde så, och satte mig med benen i kors på golvet.
Efter det allmänna firandet gick varje klass med tillhörande släktingar och vänner till klassrummen.
Även där pratades det en lång stund och sen fick vi äntligen gå tillbaka till matsalen och äta vår medhavda fika. :-)
Sen bar det av hemåt, jag stannade kvar där med voffen och de andra gav sig av till Örebro, och Patrik sedan till jobbet eftersom han fått byta sitt förmiddagspass till eftermiddagspasset.
Jag gick faktiskt och la mig ett par timmar, det brukar jag aldrig fixa annars pga min inre stress men damn jag behövde det.
Skulle gärna infoga foton här från Toves skolavslutning men kan inte hitta den sablans kortläsaren :-(
Så det kommer förhoppningsvis senare.
Tove var iallafall asfin i sin nya klänning, skor och halsband och hon hade lockat håret och fixat lösnaglar, såg ut som nån ur serien "Pretty little liars" som hon gillar så mycket. <3

My boyfriends daughter finished her fourth year in school yesterday, and we all went there to celebrate her and watch the kids perfomences. Though it took it´s time and my back hated me, so I got really tired. My "daughter" looked really beautiful in her new dress and curled hair.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar