~Skogshäxan~

tisdag 20 november 2012

Välkommen Hedvig!

Har ju alldeles glömt att skriva här.. att vi har fått hem en hundvalp!
Hon är en Irish softcoated wheaten terrier och heter Hedvig.
Hon fyllde 13 veckor igår. Jag/ vi är fodervärd till henne, vilket känns skönt eftersom jag lider av astma/
allergi. Känner av en del med henne, men det var väntat. Tror det kommer bli bättre då vi flyttat till
huset eftersom hon dels inte får vara på övervåningen där (där vi sover, nu är hon i vårt sovrum mest hela tiden) och vi dels har en stor trädgård att släppa ut henne i.
Så är min lägenhet, som jag ska ha kvar, allergifri. Eller ja, så gott som, eftersom hundpartiklar förstås följer med i kläder osv, men det blir ju inte alls så koncentrerat som i det hem hon bor i.

We´ve gotten a puppy! Her name is Hedvig and she is an Irish softcoated wheaten terrier.

Mina pälsklingar Hedvig, Charlie och Romeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar