~Skogshäxan~

fredag 27 april 2012

Vacker text.


En vacker text (ej skriven av mig!) som jag ville dela med mig av. Klicka på bilden så blir den större.

Fotobevis!


Blondie.

Ny hårfärg och flyttstök.

Snart flyttar jag, om jag överlever eländet... Den andra maj är flyttlasset tänkt att gå, det slutliga med möbler och de sista prylarna. Men eftersom herr Pojkvän bor i huset bredvid så passar vi på att flytta saker dit i förhand så det ska vara fysiskt möjligt att flytta ur en lägenhet in i en annan på bara fyra timmar.
Det är nämligen tidsramen - jag får nycklarna klockan åtta till den nya lyan, men ska lämna nycklarna till den gamla senast klockan tolv samma dag. Helt galet. Nåväl.

Var på Rusta idag. Faaaarlig affär. Finns en hel del roligt där, och eftersom man tycker det är ganska billigt så köper man ju istället gärna på sig för mycket. Iallafall jag.. Köpte fyra stolsdynor till köksstolarna, en mysefilt, lite städprylar.. och en liten knall-lila dammsugare!

Innan det var vi på Godislagret och jag köpte en svindyr burk fudgekolor från England för det hisnande priset av 119 kr! Bara för att jag så sjukt gärna ville ha burken till mitt blivande kök, att ha som kaffeburk.
Efter Rusta bar det av till djuraffären, där vi köpte hö och foder till våra chinchillor Charlie och Romeo.

Sedan for vi till Mariebergs köpcentrum, Stadium öppnade där idag (tror jag), så jag passade på när det var öppningsrabatt och köpte ett knallturkost, långlinne. Men jag fick köa en bra stund.
Köpte lite köksprylar på Lagerhaus och så åt vi på Mc Donalds.
Sista stoppet var Willys och sen äntligen hem igen helt möra.

Pojkvännens dotter var iväg på disco ikväll med sin kompis en stund och följde sen med hem och sov över.
Så vi har tagit det väldigt lugnt. Men jag har helt otroliga sömnstörningar nu.. asjobbigt. Så satte igång att maniskt städa badrummet kl tre på natten. Nu är klockan kvart över fem på morgonen, det börjar redan ljusna rejält ute och fåglarna kvittrar och sjunger därutanför. Ångest, ångest - hatar när jag inte sover ordentligt.
Har inte mått så bra fysiskt, hoppas det inte är något allvarligt.
Nu ska jag krypa ner bredvid min älskade man och om inte annat, lyssna till hans andetag när han sover.

Och ja just ja. Jag är blond nu! Crazy me.

fredag 20 april 2012

Funderade på att ha en privat blogg, så att jag kunde skriva av mig helt fritt och lägga upp massor av foton för att kunna spara dem någonstans på nätet.
Men så kände jag.. hur kul är det att ha en privat blogg?
Vad är poängen? Då kan jag lika gärna skriva dagbok på datorn och lägga i dokumentfilen (vilket jag gjort vid något tillfälle, jag gillar handskrivna dagböcker bäst, men kan inte komma ifrån det faktum att jag skriver jäkligt mycket fortare med touch-systemet på datorn än jag skriver för hand numera.)
Inte för att jag tror att min läsarkrets är vidare stor, men ändå.

söndag 4 mars 2012

Citat ur boken "Slutet på Mr Y"

"Verkliga livet innebär att regelbundet vara pank och därmed utan mat. Verkliga livet är brist på ordentlig uppvärmning. Det verkliga livet är fysiskt. Ge mig böcker istället, överskölj mig med deras osynliga innehåll och dess tankar, föreställningar och bilder. Låt mig bli en del av en bok, jag skulle ge vad som helst för det. //...// I böcker kan saker och ting aldrig bli smutsiga, medan det verkliga livet till slut är stoft. Till och med böckerna blir till stoft, som de skrynkliga resterna av H G Wells Time Traveller som finns på museet. Men tankarna förblir rena."

~Gosa med katter~



Var hos Patriks syster, hennes sambo och deras barn häromdagen med Patrik och Tove.
Passade på att gosa lite med Madde och Tobbes två katter. Den lilla gråa var så kelig och söt. Sen kom den större svarta också och ville bli gosad med. <3

fredag 24 februari 2012

Tiden vandrar sin färde.

Jag känner mig inte alls som min ålder. Och jag har ofta känt att det bara varit som en blinkning, sedan jag var tonåring. Men nu sitter jag här om natten, lyssnade på musik som speglade gamla minnen som plötsligt fann sin väg till ytan.
Och jag känner plötsligt, att det känns som en hel mansålder sedan jag var ung.
Sen jag var femton år, gick omkring i den där urtvättade trollkarls-t-shirten, och det där drakhalsbandet jag köpte på Hallsbergsmarken, läste fantasyböcker och levde inne i musiken så att pappa skruvade ur proppen för att han inte stod ut med oljudet längre, och jag plötsligt fann mig själv sittandes i ett kolsvart, tyst rum.
Jag hade mina nojjor, sorg och ångest, men jag hade inte nojjan att jag skulle dö varenda dag av läskiga inre fel, jag var ung och unga människor dör väl inte, tänkte man väl då, om de inte får leukemi då.. eller möjligen är med om någon olycka.
Jag kan sakna den åldern så att det gör ont. Jag kan sakna att bo i pappas hus och till och med att han skrek på mig, för vi sågs iallafall i stort sett varje dag och var någonslags familj, även om jag inte fattade det då.
Åh, ljuvliga Nephilim.. jag lever ännu i fantasivärlden ibland, och i musiken.

Förövrigt bråkar folk så förbaskat just nu, är det skumma energier i kosmos månn tro?
Tjaffs mellan vänner i två skilda läger. Det får mig bara att vilja gömma mig under sängen med hörselkåporna på.

lördag 21 januari 2012

Trött.

Magiska sommarnätter, kom hiiit!

Jag är en fruktansvärt tråkig och trött människa just nu.
Så, om ni vill, dra med mig ut på promenader. Gör en vårdans och bjud in våren. Jag behöver ljus.
Och D-vitamin, tydligen, eftersom jag har en rejäl brist på det.
Jag vill vandra i vårskogar, se daggtyngda ormbunksblad, mossa ännu mjuk sedan nattens regn, tassa fram i mina brunblommiga gummistövlar som är lite för trånga i stortån.

måndag 2 januari 2012

God Jul och Gott Nytt År!

Ville bara önska en God Jul och ett Goth Nytt År, såhär lite i efterhand. Och en God Fortsättning på det nya året..!
Och nej, jag har inte glömt bort min blogg, men jag har mått och mår inget vidare psykiskt och fysiskt så därav har allt skrivande nästan, blivit liggande.. Både brev som borde blivit skrivna, bloggen, mail.. minns inte när jag skrev i en "riktig" dagbok sist heller.