"Verkliga livet innebär att regelbundet vara pank och därmed utan mat. Verkliga livet är brist på ordentlig uppvärmning. Det verkliga livet är fysiskt. Ge mig böcker istället, överskölj mig med deras osynliga innehåll och dess tankar, föreställningar och bilder. Låt mig bli en del av en bok, jag skulle ge vad som helst för det. //...// I böcker kan saker och ting aldrig bli smutsiga, medan det verkliga livet till slut är stoft. Till och med böckerna blir till stoft, som de skrynkliga resterna av H G Wells Time Traveller som finns på museet. Men tankarna förblir rena."
~Skogshäxan~
söndag 4 mars 2012
~Gosa med katter~
Var hos Patriks syster, hennes sambo och deras barn häromdagen med Patrik och Tove.
Passade på att gosa lite med Madde och Tobbes två katter. Den lilla gråa var så kelig och söt. Sen kom den större svarta också och ville bli gosad med. <3
Passade på att gosa lite med Madde och Tobbes två katter. Den lilla gråa var så kelig och söt. Sen kom den större svarta också och ville bli gosad med. <3
fredag 24 februari 2012
Tiden vandrar sin färde.
Jag känner mig inte alls som min ålder. Och jag har ofta känt att det bara varit som en blinkning, sedan jag var tonåring. Men nu sitter jag här om natten, lyssnade på musik som speglade gamla minnen som plötsligt fann sin väg till ytan.
Och jag känner plötsligt, att det känns som en hel mansålder sedan jag var ung.
Sen jag var femton år, gick omkring i den där urtvättade trollkarls-t-shirten, och det där drakhalsbandet jag köpte på Hallsbergsmarken, läste fantasyböcker och levde inne i musiken så att pappa skruvade ur proppen för att han inte stod ut med oljudet längre, och jag plötsligt fann mig själv sittandes i ett kolsvart, tyst rum.
Jag hade mina nojjor, sorg och ångest, men jag hade inte nojjan att jag skulle dö varenda dag av läskiga inre fel, jag var ung och unga människor dör väl inte, tänkte man väl då, om de inte får leukemi då.. eller möjligen är med om någon olycka.
Jag kan sakna den åldern så att det gör ont. Jag kan sakna att bo i pappas hus och till och med att han skrek på mig, för vi sågs iallafall i stort sett varje dag och var någonslags familj, även om jag inte fattade det då.
Åh, ljuvliga Nephilim.. jag lever ännu i fantasivärlden ibland, och i musiken.
Förövrigt bråkar folk så förbaskat just nu, är det skumma energier i kosmos månn tro?
Tjaffs mellan vänner i två skilda läger. Det får mig bara att vilja gömma mig under sängen med hörselkåporna på.
Och jag känner plötsligt, att det känns som en hel mansålder sedan jag var ung.
Sen jag var femton år, gick omkring i den där urtvättade trollkarls-t-shirten, och det där drakhalsbandet jag köpte på Hallsbergsmarken, läste fantasyböcker och levde inne i musiken så att pappa skruvade ur proppen för att han inte stod ut med oljudet längre, och jag plötsligt fann mig själv sittandes i ett kolsvart, tyst rum.
Jag hade mina nojjor, sorg och ångest, men jag hade inte nojjan att jag skulle dö varenda dag av läskiga inre fel, jag var ung och unga människor dör väl inte, tänkte man väl då, om de inte får leukemi då.. eller möjligen är med om någon olycka.
Jag kan sakna den åldern så att det gör ont. Jag kan sakna att bo i pappas hus och till och med att han skrek på mig, för vi sågs iallafall i stort sett varje dag och var någonslags familj, även om jag inte fattade det då.
Åh, ljuvliga Nephilim.. jag lever ännu i fantasivärlden ibland, och i musiken.
Förövrigt bråkar folk så förbaskat just nu, är det skumma energier i kosmos månn tro?
Tjaffs mellan vänner i två skilda läger. Det får mig bara att vilja gömma mig under sängen med hörselkåporna på.
lördag 21 januari 2012
Trött.
Magiska sommarnätter, kom hiiit!
Så, om ni vill, dra med mig ut på promenader. Gör en vårdans och bjud in våren. Jag behöver ljus.
Och D-vitamin, tydligen, eftersom jag har en rejäl brist på det.
Jag vill vandra i vårskogar, se daggtyngda ormbunksblad, mossa ännu mjuk sedan nattens regn, tassa fram i mina brunblommiga gummistövlar som är lite för trånga i stortån.
måndag 2 januari 2012
God Jul och Gott Nytt År!
Ville bara önska en God Jul och ett Goth Nytt År, såhär lite i efterhand. Och en God Fortsättning på det nya året..!
Och nej, jag har inte glömt bort min blogg, men jag har mått och mår inget vidare psykiskt och fysiskt så därav har allt skrivande nästan, blivit liggande.. Både brev som borde blivit skrivna, bloggen, mail.. minns inte när jag skrev i en "riktig" dagbok sist heller.
Och nej, jag har inte glömt bort min blogg, men jag har mått och mår inget vidare psykiskt och fysiskt så därav har allt skrivande nästan, blivit liggande.. Både brev som borde blivit skrivna, bloggen, mail.. minns inte när jag skrev i en "riktig" dagbok sist heller.
torsdag 22 december 2011
Moon and Stars Trifle
Pound Cake (home made or store bought)
1 1/2 cups Blueberry Sauce (homemade or canned)
1/2 pound Fresh Blueberries
1 1/2 cups Lemon Curd
1 1/2 cups Sweetened Whipped Cream4 crushed ginger cookies
1 starfruit sliced for garnish
In the bottom of your trifle bowl place thick slices (about 1/3 inch thick) of pound cake. Fill in any gaps with pieces of the cake. Pour half of the berry sauce over the pound cake. Top with half of the sliced strawberries. Then pour half of the lemon curd over the strawberries. Top with half of the whipped cream. Repeat the layers. Cover and refrigerate for 8 and up to 24 hours to allow the flavors to mingle. Just before serving sprinkle the top of the trifle with the crushed cookies and sliced starfruit.
Pound Cake (home made or store bought)
1 1/2 cups Blueberry Sauce (homemade or canned)
1/2 pound Fresh Blueberries
1 1/2 cups Lemon Curd
1 1/2 cups Sweetened Whipped Cream4 crushed ginger cookies
1 starfruit sliced for garnish
In the bottom of your trifle bowl place thick slices (about 1/3 inch thick) of pound cake. Fill in any gaps with pieces of the cake. Pour half of the berry sauce over the pound cake. Top with half of the sliced strawberries. Then pour half of the lemon curd over the strawberries. Top with half of the whipped cream. Repeat the layers. Cover and refrigerate for 8 and up to 24 hours to allow the flavors to mingle. Just before serving sprinkle the top of the trifle with the crushed cookies and sliced starfruit.
lördag 12 november 2011
tisdag 18 oktober 2011
Mysfika med Alv.
Höstmarknad.
Thilda och jag gick på Hallsbergs höstmarknad även i år.
Det slutade med att vi storshoppade på Lindex utförsäljning istället..! Haha. Och så gick vi och fikade. :-)
Det slutade med att vi storshoppade på Lindex utförsäljning istället..! Haha. Och så gick vi och fikade. :-)
Fina Thilda.
Jag värmer mig med kaffe.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





































