tisdag 18 oktober 2011
Hej och hå - uppdatering.
Ska försöka uppdatera med lite foton nudå..
Det är en radda.
Jag tror de får komma i egna, separata inlägg faktiskt. Och jag ska upp om två (!) timmar, så jag borde inte starta detta nu, särskilt med tanke på att jag ska fortsätta min IQ-testning hos psyk (hör till min ADHD-utredning) under förmiddagen som kommer.
Men men!
tisdag 27 september 2011
You are The Moon
Hope, expectation, Bright promises.
The Moon is a card of magic and mystery - when prominent you know that nothing is as it seems, particularly when it concerns relationships. All logic is thrown out the window.
The Moon is all about visions and illusions, madness, genius and poetry. This is a card that has to do with sleep, and so with both dreams and nightmares. It is a scary card in that it warns that there might be hidden enemies, tricks and falsehoods. But it should also be remembered that this is a card of great creativity, of powerful magic, primal feelings and intuition. You may be going through a time of emotional and mental trial; if you have any past mental problems, you must be vigilant in taking your medication but avoid drugs or alcohol, as abuse of either will cause them irreparable damage. This time however, can also result in great creativity, psychic powers, visions and insight. You can and should trust your intuition.
What Tarot Card are You?
Take the Test to Find Out.
fredag 9 september 2011
Något lever i min garderob.
torsdag 8 september 2011
Sjuk.
Pojkvännen är lika sjuk han.
Förkylningen från helvetet. Jag har dessutom fått en hemsk magkatarr som känns som man svalt en hel burk bakpulver, värre än att bara må illa tycker jag, för när man får som jag beskrev ovan så vet man inte var man ska ta vägen eller göra, inget verkar hjälpa, panik!
Så nu blir det bara att ligga hemma och glo på tv och tråka..
Fick ny dator igår iallafall <3 med posten.
(Se bild.)
Min gamla dator blev ju knepig och jag gav bort den till Patrik att leka och experimentera med, samt om han fixar den så har han ju en dator till, han är duktig på sånt.
Så sen dess har jag ju fått låna datortillgång från honom och det funkar inte riktigt i längden.
Så jag beställde den billigaste fullstora laptop jag kunde hitta på specialerbjudande på elgiganten.
Får se om jag får råd att gå till optikern med.. Specsavers är ju billiga. Ser så fruktansvärt dåligt nu.. mitt brytningsfel har blivit så mycket sämre så allt är suddigt. Men betalar ju datorn rakt av så det är kanske att vara optimistisk. Äta bör man..
tisdag 6 september 2011
Förkyld
Gick inte ut på hela dagen igår, utan läste ut boken "Förtrollande Jane", en samlingsvolym av Susan Krinard, Colleen Gleason, Janet Mullany och Mary Balogh. De har gjort varsin novell inspirerad av
någon av Jane Austens böcker fast med en twist.. i form av vampyrer, häxor, varulvar, tidigare liv..
En riktig mysbok helt enkelt!
Sedan tittade jag på mina två favoritserier, eller två av fyra favoriter som gått nu..
Senaste True Blood-avsnittet, och senaste avsnittet av Haven.
De andra två favoriterna är Warehouse 13 och Eureka. Så har darling och jag även följt Alphas, vilken
jag tycker är helt okej.
Så nördar jag även The Guild, men hur skulle man inte kunna älska den?! Skäm bort din inre nörd med den om du inte sett den serien!
Men idag.. så är boken utläst, inga nya serieavsnitt har kommit utan alla verkar ha säsongsuppehåll..
Dessutom väntar jag på ett träligt samtal från vårdcentralen.. hatar att prata med dem.
Det roligaste jag kan göra just nu, är att hålla tummarna för att Kia ska få ploppa ut sin lilla älva, som gått över tiden med tre dagar nu. Men det är väl mysigt inne i mammas mage. :-)
Jag ligger efter med att lägga in foton här på bloggen, vet.... Semesterkorten är inte ens uppe än.
Och efter det har jag gjort en liten plåtning med Greger, vill lägga upp dem med, några av dem.
Men allt i sin tid :-) Fotot är givetvis inte taget av mig, fruktansvärt vackert.
fredag 2 september 2011
Hultsfredsfestivalen 2011
Var dock aldrig något stort fan av Oasis heller bör kanske sägas.
Septembermist
Men det är just det. Jag vill komma igång igen med mitt skrivande, jag skrev långa noveller i min
senare barndom och ungdom, fram tills jag var runt tjugo år.
Sen avtog min skrivarglöd, ork och min koncentrationsförmåga, som redan varit dålig innan, försämrades.
Så hur kommer man igång med skrivandet igen? Och var skriver man?
Förr skrev jag i stort sett alltid för hand, och det är en annan känsla i det. En berättelse är på något vis organisk. Så för att verkligen kunna leva sig in i den, måste jag på något sätt vara nära den, vara nära orden, se bokstäverna flyta fram under min hand med min högst organiska handstil.. haha. För när man skriver, eller jag iallafall, så blir sällan eller aldrig en bokstav en annan lik, vilket är lite av charmen.
Så känner man doften av pappret, av pennans bläck..
Det negativa är väl att det kan vara ganska jobbigt fysiskt att skriva för hand.
De flesta känner väl till känslan av skrivkramp?
Det är så tragiskt också, när man skrivit fyrtielva sidor för hand och sedan renskriver dem på dator, och det blir två A4. Yay.
Börjar iallafall med att blogga....


