~Skogshäxan~

torsdag 25 april 2013

Komma igång igen.

Tänkte försöka komma igång med den här bloggen igen...
Framförallt för att jag vill komma igång med mitt skrivande :-)

Det var ju inte igår jag skrev här, och givetvis har mycket hänt sedan dess.
Patrik har köpt sig en stuga och där hänger jag förstås en hel del.
Stugan köptes redan i september, men vi flyttade inte in förrän i december (eller jag har ju kvar min lägenhet men ändå.) Vet inte om jag skrivit om stugan något.
Den ligger centralt i vårt samhälle, så några höns osv har vi inte kunnat skaffa, men det är mysigt ändå.
Just nu ser det dock rätt risigt ut runt stugan eftersom det ligger bråte och skräp i stora högar här och där.
Patrik och hans far ägnade hösten åt att renovera stugan och i sommar fortsätter det hela med ett
utbyggnadsprojekt. Två rum skall byggas, ett badrum till samt ett sovrum till Patrik och mig (vi sover
just nu i den lilla hallen på ovanvåningen bredvid toaletten, så privatliv kan man bara glömma, finns
inga dörrar att stänga om sig när man byter om och liknande.)

I´ve been less active here, but are planing on changing that...
The picture below is showing my boyfriends cabin where I spend a lot of my time.
Stugan.

Så har jag börjat på en arbetspraktik i februari (tror jag det var), kulturrummet aniAra. :-)
Där jag syr och pysslar. Brukar gå bra, men just nu mår jag skit psykiskt/ fysiskt av någon anledning, så nu
har jag inte orkat gå. Har läkartid i nästa vecka, får se vad de säger.

Hedvig the dog växer så det knakar. Hon har haft sitt första löp och är omkring åtta månader.
Väger runt femton kg och har dragit sönder min axel nästan, i sina intensiva ryck för att spana om gräset verkligen är grönare på andra sidan häcken. Borde ta itu med lydnadsträning
men har inte orkat fullt ut än. Bättre halsband och koppel behöver också köpas. Sitt och ligg kan hon.
Hedvig, allmänt kallad Hedda.
Angående odling, så har jag satt sticklingar, men den enda jag hittills orkat omplantera är en enda uschlig tomatplantestackare, så får verkligen ta itu med det.
Vet inte om vi kommer ha trädgårdsland eller bara pallkragar, det får framtiden utvisa lite, blir inget hästprojekt av trädgården detta år då huset har första prioritet.
Hade jag mer ork och bättre hälsa så skulle jag satt mer fart, men nu är det inte så, och då får det vara så.
Patrik jobbar ju numera 50% samt tränar på gym och lirar med sitt nya doommetalband, så han har fullt upp.
Tove går i fyran och brinner för hästar, hon rider både lektioner på ridskola samt även privat och är riktigt duktig. :-)
Jahopp, det var den uppdateringen... :-)

Och ja just ja, jag har totalsabbat mitt hår som vanligt, blir så lätt uttråkad...
Le hair. Blont ovanpå och magentafärgat underhår.


lördag 29 december 2012

Hej och hå.

Jag har inte skrivit på ett tag.. veet.. ^^
Men har haft väldigt dåligt med energi. Hoppas att det "bara" beror på vinterdepression, men har varit sjukt trött och sliten sen oktober. Det var ju inte mycket till sommar i år.
Julen firades hos Patriks föräldrar, hans syster och hennes familj kom också, och vi hade det trevligt, kollade på Kalle (fast det nog mest bara är jag som vill det, men det påminner om min barndoms jular), öppnade klappar och åt gott.
Nu under mellandagarna är Tove hos sin mamma. Patrik och jag har dock inte gjort något särskilt, varit hemma och tagit det lugnt mest.
Nyår ska vi fira hos våra vänner i Pålsboda som vanligt. :)

Har startat en liten extrablogg med fina bilder och texter jag vill spara på, mest rörande älvor och troll och liknande. : http://elvenglen.blogspot.se/

Hejs svejs!

tisdag 20 november 2012

Välkommen Hedvig!

Har ju alldeles glömt att skriva här.. att vi har fått hem en hundvalp!
Hon är en Irish softcoated wheaten terrier och heter Hedvig.
Hon fyllde 13 veckor igår. Jag/ vi är fodervärd till henne, vilket känns skönt eftersom jag lider av astma/
allergi. Känner av en del med henne, men det var väntat. Tror det kommer bli bättre då vi flyttat till
huset eftersom hon dels inte får vara på övervåningen där (där vi sover, nu är hon i vårt sovrum mest hela tiden) och vi dels har en stor trädgård att släppa ut henne i.
Så är min lägenhet, som jag ska ha kvar, allergifri. Eller ja, så gott som, eftersom hundpartiklar förstås följer med i kläder osv, men det blir ju inte alls så koncentrerat som i det hem hon bor i.

We´ve gotten a puppy! Her name is Hedvig and she is an Irish softcoated wheaten terrier.

Mina pälsklingar Hedvig, Charlie och Romeo.

onsdag 14 november 2012




And there persists those tales of the odd people who emerge with each new moon. Remote towns and villages that dot many maps whisper of the same strange occurrence and I am at a loss to deny that these are simple country yarns.

First there is the scent – an exotic and displaced fragrance noticed when encroaching on locations believed uninhabited or forgotten; from ancient ruins that crumble and groan with time like stone ghosts to forests that whisper and change with an hour’s passing.

Then there are the sounds – the siren, calliope notes calling to the townspeople like an arriving carnivale with seduction echoing in every voice and musical note.

The place is packed with stalls, caravans, oddities and wonders, all drowning under a heavy fog of dread and danger that becomes even more palpable with your arrival.

Goblins. The same word is whispered in connection with the purveyors, performers, and vendors of these strange gatherings. Yet, gentle readers, these are not the monstrous fey-kind described in many tales invoking mischief or malice – in fact; they look very much the way we do.

On first glance, you would think them to be a peculiar troupe of performers acting out some macabre drama or perverse comedy. Their clothing is an unsettling combination of colors, patterns, and adornments contrasted by age and blackness that is better suited for a funeral procession: a terribly festive and almost circus-like funeral procession.

Some wear masks, some wear veils, but all hide behind their wanton and surreal inhumanity. Stranger yet are the ones in masks crafted from porcelain or dried bone that tend and nurture this misbegotten garden of discordant commodities and delights. They are Management.

Goblins. The Autumn People. The Outsiders. The Strangers. The Yellow Eyed Kind. Those from the Other Side of the Mirror. Goblins.

These accounts speak of the black miracles they advertise. They know all of your wildest dreams, your darkest desires, and most perverse fantasies – and they have it all for sale.

Do not believe their bargains. They are all true. Do not take fruit from them. The seeds will always remain within you. Do not complain to Management. You will only be met with silence.

Do not go to The Goblin Market.

They want what you have. They want you to take their place in the Mirror.

Professor Arthur Blackwell

måndag 8 oktober 2012

Nygården

På väg mot min första träff på nygården, nervöst. Sitter i taxin nu. Det är typ träffar för folk med psykiska funktionshinder. Woop. Not. Men det får gå. :-)

lördag 6 oktober 2012

Skogsdans.

Virveldanser i magiska skoger och sjärndamm som leker mot dina läppar.
Det är natt och jag borde sova.

Life is magical. It´s night... Oh, I should sleep.







Merry Samhain!


Åh, nu kommer snart min favorithögtid.. wiee. Detta år vill jag verkligen göra det fint, karva en pumpa osv.
Som häxa och svartrockare sen jag var i tidiga tonåren så trivs jag väldigt bra vid denna tid. ^^

Longing for Samhain/ Halloween ;-) 
Being both a witch and a goth since my early teens, this is my favorite time of the year.

Engelska?

Funderar på om jag borde börja blogga på engelska?
Eller skriva en kortfattad version av texten på engelska nedanför kanske (eftersom jag är så rysligt dålig på att stava på engelska.. konstigt att man kan vara helt okej på att tala engelska och läsa det, som jag ändå tycker jag är, men vara så rysligt dålig på att stava det språket.. Särskilt som jag är okej på att stava på svenska.)
Vad tycker ni?
Då kan jag ju göra reklam för min blogg på tumblr där jag är väldigt aktiv.
Som det är nu är det väl typ tre pers som läser min blogg. :-P

Sitter vid stugan..

Sitter just nu ute på träbänken i trädgården vid Patriks stuga. Solen tittar fram då och då och det är riktigt sådär höstvackert ute. Blad i murriga färger täcker snart gräsmattan. Önskar att jag bara kunde känna mig tillfreds med allt. Att jag bara kunde sträcka in handen i mitt inre och gripa tag i den där extrema stressknutan som sakta (?) håller på att ta kål på mitt hjärta, och kasta bort den. Klarar inte av krav och måsten, minsta lilla gör mig sjuk. Ibland fantiserar jag om att vara som någons lilla barn, inte ha några krav alls, inte möta hårda ord, bara vara omhändertagen, trygg, sörjd för, och villkorslöst älskad. Total.vila.