Funderar på om jag borde börja blogga på engelska?
Eller skriva en kortfattad version av texten på engelska nedanför kanske (eftersom jag är så rysligt dålig på att stava på engelska.. konstigt att man kan vara helt okej på att tala engelska och läsa det, som jag ändå tycker jag är, men vara så rysligt dålig på att stava det språket.. Särskilt som jag är okej på att stava på svenska.)
Vad tycker ni?
Då kan jag ju göra reklam för min blogg på tumblr där jag är väldigt aktiv.
Som det är nu är det väl typ tre pers som läser min blogg. :-P
~Skogshäxan~
lördag 6 oktober 2012
Sitter vid stugan..
Sitter just nu ute på träbänken i trädgården vid Patriks stuga. Solen tittar fram då och då och det är riktigt sådär höstvackert ute. Blad i murriga färger täcker snart gräsmattan. Önskar att jag bara kunde känna mig tillfreds med allt. Att jag bara kunde sträcka in handen i mitt inre och gripa tag i den där extrema stressknutan som sakta (?) håller på att ta kål på mitt hjärta, och kasta bort den. Klarar inte av krav och måsten, minsta lilla gör mig sjuk. Ibland fantiserar jag om att vara som någons lilla barn, inte ha några krav alls, inte möta hårda ord, bara vara omhändertagen, trygg, sörjd för, och villkorslöst älskad. Total.vila.
onsdag 29 augusti 2012
Förresten buzzar jag schampoon från Pantene Pro-V nu, de gjorde håret glansigt och fint och väldoftande, trevligt yes yes :D Måste dock kolla upp om de är djurtestade, sånt gör mig lite nojjig.
Själv fick jag även ett tillhörande balsam, en burk med hårinpackning samt en flaska med värmeskyddande spray. =)
Själv fick jag även ett tillhörande balsam, en burk med hårinpackning samt en flaska med värmeskyddande spray. =)
Gaah.. är så jäkla trött hela tiden.. och stressad. Mina nerver är som spända fiolsträngar, och jag har nästan jämt hjärtklappning. Väntar bara på att kroppen inte ska palla det längre.
Vet inte ens varför det är så. Tror sjuttsingen jag är utbränd. Pga min hjärnstress. Tjohoo.
Vad händer annars då?
Har börjat läsa Matte 1a (dvs Matte A light som den hette förr) på komvux, i ett försök att äntligen klara att få ett G i matten och därmed ha min högskolekompetens klar. =)
Och så rider jag ju... och läser böcker. Så mycket annat händer ej, är väl då att det är partyhelg i helgen -
Fezten på fredag och Darklife-party på lördag. Tyvärr känner jag att en förkylning börjat göra sig påmind, så vi får väl se hur det går. Men Fezten tänker jag släpa mig på även om jag får gå invirad i filtar!
Vet inte ens varför det är så. Tror sjuttsingen jag är utbränd. Pga min hjärnstress. Tjohoo.
Vad händer annars då?
Har börjat läsa Matte 1a (dvs Matte A light som den hette förr) på komvux, i ett försök att äntligen klara att få ett G i matten och därmed ha min högskolekompetens klar. =)
Och så rider jag ju... och läser böcker. Så mycket annat händer ej, är väl då att det är partyhelg i helgen -
Fezten på fredag och Darklife-party på lördag. Tyvärr känner jag att en förkylning börjat göra sig påmind, så vi får väl se hur det går. Men Fezten tänker jag släpa mig på även om jag får gå invirad i filtar!
fredag 10 augusti 2012
Vågor.
Min livsväv genomflödas av olika vågor. Svirvlande, pulserande vågor av energi, eller bristen därav.
Vågor av intresse för olika ting.
Som det här med böcker, och läsning.
I hela mitt liv har jag fascinerats av böcker. Som liten älskade jag gamla sagboböcker, och popup-böcker, helst med dinosaurier i. När jag väl kom in i läsandet efter att ha börjat första klass, så började den så kallade bokslukaråldern för mig.
Böckerna har varit mina vänner, privata små världar att fly till, att drömma sig iväg till.
Skrivande har också varit viktigt, i perioder nästan en besatthet.
Men efter början av tjugoårsåldern så avtog min energi, och koncentrationsförmåga. Det sägs att jag har ADHD, kanske är det så, men vad det än är så förvärras det av stress.
Vågor av intresse för olika ting.
Som det här med böcker, och läsning.
I hela mitt liv har jag fascinerats av böcker. Som liten älskade jag gamla sagboböcker, och popup-böcker, helst med dinosaurier i. När jag väl kom in i läsandet efter att ha börjat första klass, så började den så kallade bokslukaråldern för mig.
Böckerna har varit mina vänner, privata små världar att fly till, att drömma sig iväg till.
Skrivande har också varit viktigt, i perioder nästan en besatthet.
Men efter början av tjugoårsåldern så avtog min energi, och koncentrationsförmåga. Det sägs att jag har ADHD, kanske är det så, men vad det än är så förvärras det av stress.
Skriva, det har jag inte gjort på länge, länge. Åratal. Jag har en massa spinnande, vinande historier i mitt huvud, tro mig, men att få ned dem på pränt... att slåss med ångestens och orkens demoner, för att bygga upp en historia. Jag. orkar. inte. Det hjälper inte om man tror att man skall dö av allehanda åkommor vareviga dag, har gått in för att livet kan sluta när som helst, hur skall man då hinna väva samman en berättelse? Vad meningslöst, om man bara hinner skriva ett halvt kapitel. Kanske.
Men böckerna.. de finns redan där.. färdiga.
De kan vara skittråkiga, eller din bästa vän.
Jag är återigen inne i en läsarperiod. Äntligen. Älskar det.
Böckerna jag läser är inte jätteavancerade. Men jag har lagt ned det där pretentiösa. Jag är ändå ingen akademiker. Jag har forskat och forskat i åratal inom ämnen jag finner intressanta, på den tiden då jag hade ork, och jag anser mig skapligt bildad iallafall. Men just nu är det viktigaste sagan. Att jag får virvla iväg, mysa, skratta, gråta, förlustas. Vara ilsken ibland till och med. Bege mig till en annan värld.
De kan vara skittråkiga, eller din bästa vän.
Jag är återigen inne i en läsarperiod. Äntligen. Älskar det.
Böckerna jag läser är inte jätteavancerade. Men jag har lagt ned det där pretentiösa. Jag är ändå ingen akademiker. Jag har forskat och forskat i åratal inom ämnen jag finner intressanta, på den tiden då jag hade ork, och jag anser mig skapligt bildad iallafall. Men just nu är det viktigaste sagan. Att jag får virvla iväg, mysa, skratta, gråta, förlustas. Vara ilsken ibland till och med. Bege mig till en annan värld.
Joho.
En så´n däringa jag då.
Översta bilden har jag själv tagit sådär löjligt med mobilen.
De andra är tagna av Patrik, och Anna.
Hästen heter Venike. <3
Översta bilden har jag själv tagit sådär löjligt med mobilen.
De andra är tagna av Patrik, och Anna.
Hästen heter Venike. <3
tisdag 17 juli 2012
Västkusten!
måndag 2 juli 2012
Angelologi.
Har just läst ut Angelologi skriven av författaren Danielle Trussoni. Började med den för ett bra tag sen, men har varit lite seg med läsningen, boken var heller inte den mest lättlästa alla gånger. Men jag vill ändå starkt rekommendera den! Oerhört intressant berättelse som grundas i historien om kampen mellan människor versus nefilim. Sluthalvan av boken framförallt, blev en riktig bladvändare för min del.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)















