~Skogshäxan~

söndag 13 maj 2012

Kärlek, rosor och stenar.

Här kommer några av de andra bilder jag redigerat i programmet picmonkey (love it!)
Översta bilden föreställer min käre pojkvän P. Fotot är taget av Clint.
De nedre fotona är tagna av mig.
Har redigerat en bunt till, men många är på min bonusdotter och jag är lite restriktiv med att lägga ut bilder på henne på nätet, utom på nåt ställe där jag har hyfsad koll på besökarna.
Hoppas ni gillar dessa bilder!





Mig i bilder.

Här kommer sisodär nästan ett ton egobilder. Detta för att jag redigerat dessa foton (ihop med en drös med andra, som inte föreställer mig, och kommer i nästa inlägg) och vill visa upp det färdiga resultatet. Jepp jepp.














Memorys

Sweet moments.









Förresten så är jag rödhårig just nu.
Orkade inte hålla på och bleka. Riktigt så rött som på bild ett och tre är det dock inte (färgfilter på kameran) men bra rött är det. Fast nu börjar det redan bli urtvättat så det kanske blir någon annan hårfärg, vem vet.




Ambulans.

Häromdagen fick jag åka ambulans. Hade haft magsjuka i tre dagar och inte druckit eller ätit tillräckligt och var allmänt hängig.
Kollapsade på golvet hemma. Fick stark brännsmärta i bröstet, armarna domnade våldsamt och jag var helt beige i ansiket. Kunde knappt andas.
Trodde på allvar att nu dör jag. Oerhört otäckt.
Låg på golvet och ringde 112 och sa att jag trodde jag hade en hjärtinfarkt..
En hjärtambulans skickades från USÖ. Två jättesnälla herrar hjälpte mig.
Jag fick sammanlagt 1,5 liter dropp i ambulansen och på sjukan.
De kunde inte hitta några fel utom att jag saknade en massa vätska.
Var väldigt mager innan jag blev sjuk med och hade inget att ta av.
Kopierat från min Dayviews/ bilddagbok. Oerhört otäckt.. Fick iallafall åka hem samma dag.
Men mår fortfarande väldigt risigt till och från.

fredag 27 april 2012

Vacker text.


En vacker text (ej skriven av mig!) som jag ville dela med mig av. Klicka på bilden så blir den större.

Fotobevis!


Blondie.

Ny hårfärg och flyttstök.

Snart flyttar jag, om jag överlever eländet... Den andra maj är flyttlasset tänkt att gå, det slutliga med möbler och de sista prylarna. Men eftersom herr Pojkvän bor i huset bredvid så passar vi på att flytta saker dit i förhand så det ska vara fysiskt möjligt att flytta ur en lägenhet in i en annan på bara fyra timmar.
Det är nämligen tidsramen - jag får nycklarna klockan åtta till den nya lyan, men ska lämna nycklarna till den gamla senast klockan tolv samma dag. Helt galet. Nåväl.

Var på Rusta idag. Faaaarlig affär. Finns en hel del roligt där, och eftersom man tycker det är ganska billigt så köper man ju istället gärna på sig för mycket. Iallafall jag.. Köpte fyra stolsdynor till köksstolarna, en mysefilt, lite städprylar.. och en liten knall-lila dammsugare!

Innan det var vi på Godislagret och jag köpte en svindyr burk fudgekolor från England för det hisnande priset av 119 kr! Bara för att jag så sjukt gärna ville ha burken till mitt blivande kök, att ha som kaffeburk.
Efter Rusta bar det av till djuraffären, där vi köpte hö och foder till våra chinchillor Charlie och Romeo.

Sedan for vi till Mariebergs köpcentrum, Stadium öppnade där idag (tror jag), så jag passade på när det var öppningsrabatt och köpte ett knallturkost, långlinne. Men jag fick köa en bra stund.
Köpte lite köksprylar på Lagerhaus och så åt vi på Mc Donalds.
Sista stoppet var Willys och sen äntligen hem igen helt möra.

Pojkvännens dotter var iväg på disco ikväll med sin kompis en stund och följde sen med hem och sov över.
Så vi har tagit det väldigt lugnt. Men jag har helt otroliga sömnstörningar nu.. asjobbigt. Så satte igång att maniskt städa badrummet kl tre på natten. Nu är klockan kvart över fem på morgonen, det börjar redan ljusna rejält ute och fåglarna kvittrar och sjunger därutanför. Ångest, ångest - hatar när jag inte sover ordentligt.
Har inte mått så bra fysiskt, hoppas det inte är något allvarligt.
Nu ska jag krypa ner bredvid min älskade man och om inte annat, lyssna till hans andetag när han sover.

Och ja just ja. Jag är blond nu! Crazy me.

fredag 20 april 2012

Funderade på att ha en privat blogg, så att jag kunde skriva av mig helt fritt och lägga upp massor av foton för att kunna spara dem någonstans på nätet.
Men så kände jag.. hur kul är det att ha en privat blogg?
Vad är poängen? Då kan jag lika gärna skriva dagbok på datorn och lägga i dokumentfilen (vilket jag gjort vid något tillfälle, jag gillar handskrivna dagböcker bäst, men kan inte komma ifrån det faktum att jag skriver jäkligt mycket fortare med touch-systemet på datorn än jag skriver för hand numera.)
Inte för att jag tror att min läsarkrets är vidare stor, men ändå.